Charlotte Malmgren

Cert. Funktionsmedicinsk terapeut, Cert. Kost & Hälsocoach och Dipl. Högkänslighetscoach

Känner du av vardagsgnissel, krånglande mage, IBS, trötthet, hjärndimma, sömnproblem, eller att du helt enkelt vill ta din hälsa till nästa nivå?
Är du högkänslig och vill ha coachning av någon som själv är högkänslig?

Charlotte är utbildad- och certifierad Funktionsmedicinsk Terapeut, Kost & Hälsocoach på Funktionsmedicinska institutet i Stockholm. Hon är också diplomerad ICC Coach med inriktning Högkänslighet. Charlotte har en lång bakgrund inom fordonsbranchen kring utveckling, ledarskap, coachning samt små och stora team.

Funktionsmedicin är en medicinsk inriktning som på vetenskaplig grund identifierar och behandlar underliggande orsaker till symptom och kroniska sjukdomar, det är således inte en alternativmedicinsk inriktning.
Många människor lider idag av IBS, Irritable Bowl Syndrom, läckande tarm, SIBO (small intestinal bacterial overgrowth), stress- och utmattningssyndrom, hormonella obalanser tex sköldkörtelproblem, obalanser i könshormoner, klimakterieproblem. Detta är några exempel på de problem funktionsmedicin kan fungera för.
Fokus ligger på att hitta de underliggande orsakerna till sjukdom och ohälsa.

Med hjälp av ett Funktionsmedicinsk tänk tittar jag på de bakomliggande orsakerna till dessa obalanser, jag använder mig utav de mest framstående laboratorierna inom funktionsmedicin och med hjälp av rätt kost, kosttillskott och livsstilsplanering arbetar vi fram en individanpassad plan för att skapa förutsättningar för ett hållbart, långt och friskt liv.

Det handlar om att skapa de bästa förutsättningarna för kroppen och hjärnans funktion, alltid utefter dina behov och förutsättningar.

Som högkänslighetscoach hjälper jag dig med verktyg, stresshantering och coachar dig att finna svar, utvecklas och ta nya steg mot det du vill och längtar efter.
Högkänslighet är ett personlighetsdrag som är medfött, det är alltså ingen diagnos eller något som utvecklas genom livet. Var femte person av jordens befolkning, jämnt fördelat mellan könen, föds med personlighetsdraget HSP.
Vårt nervsystem är känsligare, våra sinnen är mer aktiva och vi bearbetar på ett djupare plan. Det är många högkänsliga som har IBS, magproblem, lider av stress- och utmattning.

Besök gärna Charlotte på hennes hemsida: www.ma-ol.se

Kontakta mig

Cert. Funktionsmedicinsk terapeut