Retur & Reklamation

Retur, byte, reklamation och ångerrätt

På denna sida har vi samlat information vad som gäller vid retur, reklamation och ångerrätt.
Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på info@e-kliniken.se eller 031-389 02 50

Returpolicy
Vi vill alltid att du skall vara nöjd med dina produkter som du beställer från oss. Om produkten inte är vad du förväntat dig har du möjligheten att skicka tillbaka produkten till oss inom 14 dagar från dess att du mottagit din beställning.
Alla produkter som skickas tillbaka måste vara i obruten förpackning och oanvända för att vi skall kunna godkänna en retur.

Från och med att du mottagit din beställning har du alltid 14 dagars ångerrätt och kan då skicka tillbaka en eller flera produkter till oss. Godkänner vi din retur har du rätt till full återbetalning exklusive returfrakt. Vår returfrakt kostar 59kr och denna dras från din återbetalning.

Eriksbergs Hälsoklinik är inte ansvariga för returer som inte kommit tillbaka till vårt lager. Ta alltid ett inlämningskvitto när du lämnar in din beställning hos ditt ombud och spara alltid ditt försändelse-ID så att du kan följa beställningen hela vägen till vårt lager.

Prisavdrag kan göras om en returnerad produkt vid kontroll anses ha använts på ett ovårdat sätt före retur eller om produktens förpackning är grovt skadad (pga bristande emballering). Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Kontakta oss via info@e-klinken.se för att få en returfraktsedel skickad via e-post eller brev.
För att göra returen så smidig som möjligt för dig skickar vi med en returfraktsedel, som du klistrar över den gamla fraktsedeln. Vid byte lägger du en ny beställning och returnerar produkten du önskar byta.

Såhär gör du för att returnera en produkt:
1. Lägg tillbaka produkten/produkterna i (om möjligt) samma emballage, tillsammans med den ifyllda returblanketten.
2. Lämna in paketet på närmaste Xxxxx, viktigt att du sparar ditt inlämningskvitto.
3. När vi mottagit din retur och godkänt den får du ett bekräftelsemail av oss, det kan ta upp till 2 veckor innan vi mottagit och behandlat din retur.

Hur gör jag om jag fått fel produkt?
Om du fått fel produkt, vänligen kontakta vår kundservice på info@-eklinken.se så hjälper vi dig.

Hur gör jag om jag vill byta en produkt?
Vid byte är returen kostnadsfri när du använder vår förtrycka returetikett.
Fyll i vilken produkt du önskar att byta till. Eventuella mellanskillnader återbetalas eller tillkommer beroende på om den produkten du vill byta till kostar mer eller mindre.

Reklamation
Som konsument har du tre års reklamationsrätt. Anmälan om reklamation ska göras inom skälig tid (två månader). Du har rätt att reklamera en produkt om den visar sig vara defekt eller om dess egenskaper på något sätt avviker och gör produkten obrukbar. Vid reklamation ersätter vi dig för alla eventuella kostnader.

Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall skadeanmälan direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Eriksbergs Hälsoklinik och skriva anledningen till returen på paketet.
Gällande möjliga reklamationer på Eriksbergs Hälsoklinik följer vi konsumentköplagen.
Innan du skickar tillbaka produkten/produkterna till oss vill vi att du mailar in information med foto och beskrivning på problemet.
Vid en reklamation eller annan tillfällighet (att du exempelvis fått fel vara skickad till dig) står vi för returkostnaden.
Vår kundtjänst hanterar endast reklamationer där produkten är köpt i vår onlinebutik. Om produkten är köpt på vår klinik hänvisar vi dig dit med kvitto.

Vid en reklamation maila alltid info@e-kliniken.se för att informera om reklamationen. Vid godkänd reklamation sker något av följande; (a) varan repareras om möjligt, (b) ni som kund ersätts med en ny, identisk eller likvärdig vara, (c) ni som kund får pengarna tillbaka. Återbetalning sker snarast, dock senast inom 14 dagar, efter att vi har mottagit varan. Information om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen hittas på Konsumentverkets hemsida (http://www.konsumentverket.se).

Tvist
Vid eventuell tvist följer Eriksbergs Hälsoklinik allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.