Frakt & Leverans

På denna sida har vi sammanställt information om vår fraktpolicy.
Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på info@e-kliniken.se eller 031-389 02 50


Fraktmetod
Vid leverans inom Sverige använder Eriksbergs Hälsoklinik sig normalt av Posten Varubrev 1:a klass eller Posten MyPack. Fraktkostnad är 69kr.

Fri frakt över 499 kr
Vi erbjuder fri frakt när man handlar över 499 kr.

Hämta på Eriksbergs Hälsoklink (Gratis)
Du kan välja att hämta din beställning på kliniken. Du får då ett sms eller mail med en kod när din order är klar att hämta. Du hämtar enkelt din beställning i någon av våra postboxar som finns utanför vår entrédörr. 
Du slår in koden och då öppnas luckan där din beställning finns.
Öppettider att hämta ut din beställning är 7.00-20.00

Leveranstid
Produkter med lagerstatus “I lager” levereras normalt inom 1-3 vardagar. Vid kampanjer eller rea-perioder kan leveranstid bli något längre. Du ser på produktens sida om en produkt finns i lager. Om den inte finns i lager står det "slutsåld". 
Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-3 arbetsdagar till er brevlåda eller närmsta postombud.
När varorna har nått ombudet får ni en avisering via sms eller mail.

Ej utlöst paket
Om Du av någon anledning inte löser ut ditt paket i tid har vi rätten att debitera dig 200:- för frakter och hanteringskostnader. Tänk på att liggtiden för ett paket hos ombud är ca 14 dagar. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras kraven till inkassoservice.

Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köpet vid omfattande leveransförsening.
Om paketet och/eller produkten är skadad vid uthämtningen, ska ni omgående göra en skadeanmälan på uthämtningsstället. Detsamma gäller även om ni upptäcker att varan är skadad när ni öppnar paketet.