Vi erbjuder olika former av massage som används för att behandla hållningen/smärtor/ont/stelheter/obalanser/dålig cirkulation i kroppen.
Varje behandling uformas och anpassas just efter dina behov.

Klassisk/Medicinsk Massage

Den svenska klassiska och den medicinska massageterapin är en djupgående massage där olika grepp och tekniker används för att behandla spända och stela muskler, triggerpunkter och muskelvärk av olika slag.

En massagebehandling innefattar undersökning där vi diskuterar ditt symptom, problem, hur det ter sig, var det kommer ifrån samt orsak.

Medicinsk massage terapi/ Djupgående massage behandling, 30 min 400:-

Detta är en mer centrerad behandling av ett speciellt område. Tex. Nackspärr, spända axlar, smärta i ett enda område. Behandlingen består av massage och triggerpunktsbehandling.

Medicinsk massage terapi/ Djupgående massage behandling, 45 min 550:-

Behandlingen är en blandning av djup massage, stretching, triggerpunktsbehandling och sen ingår tips och råd för vad man man kan göra för att minska besvären man har.

Medicinsk massage terapi/ Djupgående massage behandling, 60 min 690:-

Medicinsk massage terapi/ Djupgående massage behandling, 75 min 850:-

Medicinsk massage terapi/ Djupgående massage behandling, 30-90 min 400-990:-

Förutom smärtlindring och djup avslappning så ger massagen en minskning av stresshormoner i kroppen, vårt ”lugn & ro” hormon oxytocin och endorfiner ökar, samt blodcirkulationen och immunförsvaret förbättras. Regelbunden massage ger dig bättre rörlighet och ett ökat välmående.

Den medicinska massageterapin går ännu lite djupare där terapeuten  vid behov gör ortopediska tester och undersökningar för att utreda om någon bakomliggande skada kan vara orsaken. Här får du även tips och råd om vad du själv kan göra för att hålla problemen borta, ofta i form av övningar eller stretching i kombination med regelbunden behandling.

Taktil Massage, 75 min 850:-

Taktil massage är en svensk massagemetod som består av en mjuk, lugn och följsam beröring.

Den skiljer sig från annan massage eftersom man inte knådar och arbetar med musklerna. Den taktila massagen är mycket effektiv mot stress, smärta och ångest och ger smärtlindring, avslappning och välbefinnande genom att stimulera utsöndring av hormonet oxytocin – det så kallade ‘må-bra-hormonet’.

Taktila massage är ett bra alternativ för personer med olika typer av stress-reaktioner och personer med FMS ( Fibromyalgi syndrom ). Taktil massage kan vara väldigt effektiv vid långvariga kroniska smärttillstånd.

Bindväv/Koppningsmassage

Effekter vid bindvävsmassage:

• Bra vid ärrbildning t ex efter skada eller operation
  • Hjälper till att rensa ut slaggprodukter
  • Minskar muskelspänningar
  • Förbättrar immunförsvaret
  • Ökar blodcirkulationen
  • Aktiverar lymfcirkulationen
  • Bra mot celluliter

Har du frågor eller funderingar kring dina problem  är du välkommen att kontakta oss.