Vi erbjuder olika former av massage som används för att behandla hållningen/smärtor/ont/stelheter/obalanser/dålig cirkulation i kroppen.
Varje behandling uformas och anpassas just efter dina behov.

Klassisk/Medicinsk Massage

Den svenska klassiska och den medicinska massageterapin är en djupgående massage där olika grepp och tekniker används för att behandla spända och stela muskler, triggerpunkter och muskelvärk av olika slag.

En massagebehandling innefattar undersökning där vi diskuterar ditt symptom, problem, hur det ter sig, var det kommer ifrån samt orsak.

Medicinsk massage terapi/ Djupgående massage behandling, 30 min 400:-

Detta är en mer centrerad behandling av ett speciellt område. Tex. Nackspärr, spända axlar, smärta i ett enda område. Behandlingen består av massage och triggerpunktsbehandling.

Medicinsk massage terapi/ Djupgående massage behandling, 45 min 550:-

Behandlingen är en blandning av djup massage, stretching, triggerpunktsbehandling och sen ingår tips och råd för vad man man kan göra för att minska besvären man har.

Medicinsk massage terapi/ Djupgående massage behandling, 60 min 690:-

Medicinsk massage terapi/ Djupgående massage behandling, 75 min 850:-

Medicinsk massage terapi/ Djupgående massage behandling, 30-90 min 400-990:-

Förutom smärtlindring och djup avslappning så ger massagen en minskning av stresshormoner i kroppen, vårt ”lugn & ro” hormon oxytocin och endorfiner ökar, samt blodcirkulationen och immunförsvaret förbättras. Regelbunden massage ger dig bättre rörlighet och ett ökat välmående.

Den medicinska massageterapin går ännu lite djupare där terapeuten  vid behov gör ortopediska tester och undersökningar för att utreda om någon bakomliggande skada kan vara orsaken. Här får du även tips och råd om vad du själv kan göra för att hålla problemen borta, ofta i form av övningar eller stretching i kombination med regelbunden behandling.

Har du frågor eller funderingar kring dina problem  är du välkommen att kontakta oss.